Tekstide kirjutamine ja toimetamine
Tekstide koostamisel tuleb lähtuda eelkõige lugejast, aga sama oluline on lähtuda kanalist, kuhu tekst mõeldud on. Igal kommunikatsioonikanalil on oma spetsiifika.
tekstide kirjutamine ja toimetamine
Tekstide koostamisel tuleb lähtuda eelkõige lugejast, aga sama oluline on lähtuda kanalist, kuhu tekst mõeldud on. Igal kommunikatsioonikanalil on oma spetsiifika.
Pressiteade & artikkel
Pressiteadet kirjutades tuleb leida üles teema uudisväärtus ja sellest koheselt ka alustada, erinevalt artiklist, kus sisu juurde jõudmiseks on veidi enam aega. Pressiteadet ilmestavad alati tsitaadid ja taustainfo, mis pannakse kirja küllaltki konkreetselt. Artikkel annab veidi enam võimalust teemat arendada, tausta selgitada, kogemusi ja erinevaid vaatenurki kirjeldada. Küll aga on mõlema puhul oluline pealkiri, sest see „müüb“. Hea pressiteade või artikkel on lihtsa keelekasutusega, hästi struktureeritud, olulistele küsimustele vastav ja huvitavaid fakte edastav tekst.
Müügi- & reklaamtekst
Müügitekst ja reklaam peavad tekitama lugejas äratundmise, et just temaga kõneletakse ning tooma esile kõige olulisemad argumendid, millega klienti positiivse otsuse suunas mõjutada. Müügi- ja turundustekstides ei saa üle ega ümber call to action´ist ehk üleskutsest kutsuda lugejat midagi tegema või otsustama. Ja eelkõige tuleb ennast asetada kliendi kingadesse. Mis probleemi sa tema jaoks lahendad ja miks ta just sinu käest peaks ostma?
SMS
SMS on väga levinud erinevateks müügipakkumisteks aga ka näiteks vastuvõtuaja meeldetuletuseks. Lühikese ja konkreetse, aga samas särava ja call to action´it sisaldava teksti kirjutamine ei ole naljaasi, sest arvestada tuleb väga väikese tähemärkide arvuga, küll aga igati võimalik. SMS on lõbus sõnademäng.
Kodulehe &
uudiskirja tekst
Pole vahet, kas soovid oma kliente mõnel olulisel teemal harida, neile vajalikku infot edastada või teenust müüa – e-kanalitesse suunatud tekst peab olema võimalikult hästi liigendatud ning sisukalt, konkreetselt ja ühtses stiilis koostatud. Nii saab klient seda, mida ta otsima tuli ning lahkub sinu veebilehelt targema ja rõõmsamana (ja ka teenuse või toote võrra rikkamana). Veeb peab olema kergesti loetav ja silmale lihtsalt haaratav, aga andma ka kliendi võimalikele küsimustele juba eelnevalt vastused. Uudiskirja tekste koostades tuleks lähtuda tõsiasjast, et tegemist on samasuguse meediumiga nagu kõik teisedki ning sinu ülesandeks on koostada sisukaid ja kordaminevaid uudiseid hästi loetavas formaadis.
E-kiri & ametlik kiri
Tundub, et e-kirja oskab tänapäeval kirjutada igaüks, kuid ka seal on omad reeglid, millest lähtuda. Näiteks pealkiri, mis teemast aimu annab, sissejuhatus ja teemaarendus, mis peaksid ütlema kõige olulisema. Mis peamine, kirja saaja peab selgelt aru saama, mida temalt oodatakse ehk mida talle selle kirjaga öelda tahetakse ning mida ta selle lugemise järel tegema peaks. Ehk kiri lõpeb call to action´iga. E-kirja kirjutamise oskus on tänapäeval väärt oskus! See väldib kommunikatsiooniprobleeme, möödarääkimisi, info üleküllust ja segadust.
Juhendmaterjal & uuringu tekst
Ilmselt oled lugenud mõnda kasutusjuhendit ning kahe käega peast kinni hoidnud, sest ei mõista, kelle poolt ja kellele see kirjutatud on. Juhendmaterjalid ja kasutusjuhendid nõuavad väga täpset inimmõistuse ja -tähelepanu tundmist, enda kliendiga samastumist ja tema võimalike küsimuste ennetamist. Sisuka ja ladusa juhendi tunned esimestest sõnadest ära ning see täidab igati ka oma eesmärki- juhendab selle lugejat ilma lisaküsimusteta. „Puust ja punaseks“ on siinkohal hea mõte! Ka uuringutekst ei peaks olema raskesti loetav ja segase sõnastusega, vaid selge sõnum ja ladus keelekasutus aitab ka selle vormi puhul info parimal võimalikul moel kohale toimetada.
SOTSIAALMEEDIA & BLOGI
Sotsiaalmeedia juures on oluliseks märksõnaks selgus ja lihtsus, samas ka loomingulisus ning loomulikkus, sest sotsiaalmeedia on täis “konkurente”, kes ja mis tähelepanu soovivad. Seetõttu on oluline luua läbimõeldud ja nutikad tekstid nii oma blogisse kui sotsiaalmeediasse. Moes on autentsus, lihtsus ja siirus, seega arvesta sellega. Sa ju tahad, et sind märgataks ja sinu info mõjuks usaldusväärsena?
Teenuse- ja tootekirjeldus
Teenuse- ja tooteteksti põhjal peaks lugeja aru saama, mida sa täpsemalt pakud, mis selle väärtuslikuks või teistest eristutavaks teeb, aga samal ajal mõjutama teda teenust või toodet tarbima. Ehk siis informeerimine ja müük üheskoos. Hea tekst on piisavalt informatiivne, konkreetne aga kannab endas ka emotsiooni, millega tarbijat köita.